Drobečková navigace

Soustředění

Zpět

O letošních prázdninách jsme vyrazili na jeden velmi teplý a slunečný týden na soustředění do Rokytnice nad Jizerou, na chatu Pod smrkem. Celkem se soustředění účastnilo 30 děti, 3 prckové a 10 dospělých. Celotýdenní téma se neslo ve znamení první pomoci, lidského těla, zlomenin. Děti se za ten týden dozvěděli plno nových věcí, ale také si je prakticky vyzkoušeli - zasádrovat ruku a starat se o zraněného celý den. Mimo zdravotnictví jsme se také připravovali na zcela nový branný závod a také jsme trénovali 60m a 100m překážek buď na překážkách v Rokytnici nebo na tartanu v Poniklé. Ve středu nás čekal celodenní výlet na Mumlavské vodopády a lanovkou na Čertovu horu celkem jsme ušli něco přes 10km. Také jsme navštívili místní radniční věž a měli jsme exkurzi u dobrovolných hasičů. Celý týden jsme měli moc pěkné počasí takže i na hry s vodou a pořádnou vodní bitvu došlo. Jako každý rok nesměl chybět karneval, diskotéka a souboje v Just dance. Závěrem týdne si děti našli poklad a opekli buřty. Po celý týden nás p. Kuchařky vykrmovali samými dobrotami a také buchtami od vás za což moc děkujeme stejně tak i za ostatní mnamky pro děti. Doufáme, že se dětem líbilo a těšíme se na další rok.

SOBOTA 8. ČERVENCE
V sobotu 8. června jsme přijeli do Rokytnice nad Jizerou a zabydleli jsme se ve svých pokojích a po chvilce jsme se šli rozdělit do soutěžních týmu – dostali jsme barevná trička a kšiltovky. Pak jsme se šli podívat po Rokytnici na hasičské hřiště a dětské hřiště. Po dlouhé cestě jsme překonali potok abychom se vyfotili před hřbitovem. Pak jsme šli na chatu a měli jsme večeři. Hráli jsme venku hry a pak jsme se šli umýt. Sofča, Zuzka, Ninka, Naty

NEDĚLE 9. ČERVENCE
Jsme se dozvěděli, jaké bude letošní téma soustředění ZDRAVOVĚDA.  Zopakovali jsme si čísla na záchranný integrovaný systém, vyzkoušeli jsme si jaké to je resuscitovat osobu a zjistili jsme, jaká je to fuška. Poté jsme soutěžili s vodou a zakončili jsme to pořádnou vodní bitvou. Odpoledne jsme se začali učit nový branný závod. A na závěr dne jsme hráli míčové hry. Eliška, Klárka, Nelča

PONDĚLÍ 10. ČERVENCE
I při nepříznivém počasí jsme pokračovali v poznávání našeho lidského těla. Dozvěděli jsme se tak, jak funguje a co je pro nás dobré – od kostry až po orgány. Po skvělém obědě jsme odpočívali a také jsme předvedli naše taneční schopnosti. Poté jsme se rozdělili do dvou skupin, jedna trénovala tady v Rokytnici a druhá v Poniklé. Znova jsme si připomněli běhání s hadicemi i překonávání překážek. Po cestě zpátky jsme zmokli, a proto jsme rychle běželi k chatě na výborné špagety!! Kája, Yasmi, Káťa

ÚTERÝ 11. ČERVENCE
Dnes jsme se vypravili podívat na místní rokytnickou radnici. Uvnitř radnice jsme se podívali na ručně malované obrazy dvou zdejších malířů. Dále jsme měli možnost vyšplhat po schodech až nahoru a uvidět město seshora. Cestou nazpátek jsme si koupili pohled a známku pro své rodiče nebo prarodiče. Dále si každý mohl koupit jakoukoliv sladkost v Tescu. Po obědě jsme si zahráli vybíjenou a dali si melouna. Následně jsme se zase jako včera rozdělili na dvě skupiny, jedna skupina trénovala tady a druhá jela do Poniklé. Ten kdo jel do Poniklé tak se poctivě 2 h věnoval tréninku 60m a 100m překážek. Během tréninku jsme se těšili až se setmí, čekal nás totiž karneval. Míša, Vláďa, Jonáš, Jindra

STŘEDA 12. ČERVENCE
Dnes ráno jsme se vydali na Mumlavské vodopády. Vstávali v 8:45, nasnídali se, připravili jsme si batůžky a mohli jsme vyrazit. Došli jsme na autobusovou zastávku a počkali jsme na autobus. Vystoupili jsme v Harrachově na autobusovém nádraží. Abychom se dostali k vodopádům museli jsme vystoupat kopec. Mumlavské vodopády jsme si prohlédli a poté jsme se vydali na lanovku. Vyjeli jsme lanovkou a někteří si koupili zmrzlinu. Z Čertovy hory jsme museli ujít deset kilometrů (pouze 5,6 km) na chatu. Přišli jsme na chatu a všichni jsme padli. Za celý den jsme ušli 9,7 km. Filip, Vojta a Tonda

ČTVRTEK 13. ČERVENCE
Dnes jsme byli poučeni o tom, jak ošetřit zlomeniny. Následně jsme si to mohli i vyzkoušet. Našim kamarádům jsme se tedy pokusili zasádrovat jejich „zlomeniny“ a po zbytek dne jsme „zraněným“ pomáhali s věcmi, co nedokáží udělat. Po obědě jsme šli trénovat, někdo do Poniklé a někdo tady v Rokytnici. Pak jsme navštívili místní hasičárnu, kde jsme dostali přednášku o jejich hasičských automobilech – Scania a Tatra. Mohli jsme si prohlédnout jejich vybavení, nádrž a také jsme si mohli vlézt do kabiny. Dnešek jsme zakončili pořádnou diskoškou. Max, Viky a Věra

PÁTEK 14. ČERVENCE
Dnes jsme dopoledne jeli do Poniklé, kde jsme trénovali na závody na 60m a 100m překážek, poté jsme se vyfotili a po skupinách jeli zpátky na chatu. Po obědě, jelikož je tohle předposlední den soustředění, jsme byli rozděleni do týmů, v kterých jsme měli najít poklad. Po cestě k pokladu jsme měli zodpovědět otázky, podle kterých jsme zjistili kde se poklad skrývá. Po odpočinku a sbalení věcí do kufrů, jsme šli opékat buřty. Po dobrých zlatavých buřtech jsme měli ukončení týdenního hasičského soustředění. Tedy jsme si rozdali diplomy a odměny. Dnešek jsme si moc užili. Týna, Terezka, Elinka a Petra

SOBOTA 15. ČERVENCE
V sobotu jsme v půl osmé vstali a šli se nasnídat. Hned po snídani jsme si dobalili poslední věci a šli uklízet. Každý na svém pokoji vynesl koš, vysál a uklidil nepořádek. Když bylo vše hotové, sešli jsme se před chatou s připravenými batohy, do kterých jsme si dali svačinu. A poté už nezbývalo nic jiného než si sednout do auta, rozloučit se s chatou a vyrazit na cestu domů. Všichni jsme v pořádku dorazili k hasičárně, vzali si kufry, rozloučili jsme se s kamarády a odešli s rodiči domů. Áďa a Anežka